پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119301
حمايت قاطع ايران از دولت جديد عراق/ اعتمادي به صداقت مدعيان مبارزه با داعش نداريم
تاریخ انتشار : 1393/07/30 09:06:54
نمایش : 1760
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ديدار حيدر العبادي خاطرنشان کردند: وضعيت فعلي منطقه و از جمله عراق، نتيجه سياستهاي غير مسئولانه قدرتهاي فرامرزي و برخي کشورهاي منطقه در سوريه است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر امروز (سه شنبه) در ديدار آقاي حيدر العبادي نخست وزير عراق و هيأت همراه، امنيت، رفاه، اقتدار و عزت عراق به عنوان کشوري مهم در منطقه را براي جمهوري اسلامي ايران بسيار حائز اهميت ارزيابي کردند و ضمن اعلام حمايت قاطع ايران از دولت جديد عراق، گفتند: وضعيت فعلي منطقه و از جمله عراق، نتيجه سياستهاي غير مسئولانه قدرتهاي فرامرزي و برخي کشورهاي منطقه در سوريه است و ما معتقديم ملت و دولت عراق و بخصوص جوانان اين کشور توانايي فائق آمدن بر تروريست ها و برقراري امنيت را دارند و نيازي به حضور بيگانگان نيست.

رهبر انقلاب اسلامي در ابتداي سخنان خود با عرض تبريک به ملت و دولت عراق به مناسبت موفقيت در امتحان بزرگ تشکيل دولت، خاطرنشان کردند: کشور عراق، کشور بزرگ، مهم و تأثيرگذاري در منطقه است که در صورت برگشت اوضاع امنيتي و امور جاري به روال عادي، مي تواند حقيقتاً نقش آفريني کند.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به تلاشها و زحمات دولتهاي قبلي عراق براي برقراري امنيت و حل مشکلات مردم، افزودند: ما خدمات بزرگ آقاي نوري مالکي را براي عراق و منطقه فراموش نخواهيم کرد.

ايشان خطاب به آقاي دکتر حيدر العبادي تأکيد کردند: ما در کنار شما هستيم و از دولت شما همانند دولت قبل با جديت دفاع خواهيم کرد.

رهبر انقلاب اسلامي افزودند: ما معتقد به استحکام روزافزون پيوندها ميان ايران و عراق هستيم و بر همين اساس جمهوري اسلامي ايران از هر کمکي که توانايي آن را داشته باشد دريغ نخواهد کرد.

حضرت آيت الله خامنه اي اولويت اول عراق را امنيت دانستند و خاطرنشان کردند: ما همانگونه که قبلاً اعلام کرده ايم معتقديم مردم و دولت عراق براي فائق آمدن بر مشکلات امنيتي، نيازي به بيگانگان و کشورهاي ديگر ندارند.

ايشان امنيت عراق را براي ايران بسيار مهم خواندند و گفتند: شرايط پيچيده منطقه بگونه اي است که امنيت کشورهاي منطقه تفکيک پذير نيست، ضمن آنکه جمهوري اسلامي ايران، امنيت عراق را به عنوان کشور برادر و همسايه و داراي ارتباطات گسترده، امنيت خود مي داند.

رهبر انقلاب اسلامي سياست سالهاي اخير مبني بر اجازه ندادن براي استفاده از خاک عراق بر ضد سوريه را سياستي درست و مدبرانه دانستند و تأکيد کردند: وضعيت کنوني منطقه نتيجه رفتارهاي بسيار غيرمسئولانه قدرتهاي فرامرزي و برخي کشورهاي منطقه در قبال سوريه است که بايد با عزم راسخ در مقابل آن ايستاد.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به ادعاهاي مطرح شده براي مبارزه با داعش خاطرنشان کردند: ما اطمينان و اعتمادي به صداقت گويندگان اين حرف ها نداريم و معتقديم موضوع داعش و تروريسم بايد بوسيله کشورهاي منطقه علاج شود.

ايشان سياست اتحاد ملي و قومي و طائفي دولت جديد عراق را سياستي کاملاً صحيح خواندند و گفتند: عراق يک واحد جغرافيايي است و تفکيک شيعه و سني و عرب و کرد، در عراق بي معني است.

رهبر انقلاب اسلامي افزودند: برخي اطراف قضيه و برخي طوائف هم بايد متوجه اين موضوع باشند و بدانند که اقدامات خلاف وحدت ملي عراق، به مصلحت اين کشور نيست.

حضرت آيت الله خامنه اي يکي از امتيازات دولت جديد عراق همچون دولت قبلي را، تشکيل دولت براساس آراء مردم و مردم سالاري دانستند و خاطرنشان کردند: برخي نمي خواهند امکان وقوع چنين واقعيتي در عراق و منطقه را قبول کنند اما اين اتفاق روي داده است و دولت عراق بايد با قدرت از اين دستاورد مهم نگهداري کند.


ايشان جوانان عراقي آماده دفاع از کشور را يک ثروت گرانبها براي دولت عراق خواندند و افزودند: در حوادث اخير همه ديدند که جوانان عراقي در شرايط خطر چگونه جان برکف، وارد ميدان شدند.

رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: بايد قدر اين ثروت عظيم دانسته شود زيرا همين جوانان هستند که در روز نياز به کمک دولت عراق خواهند آمد.

در اين ديدار که آقاي جهانگيري معاون اول رئيس جمهور نيز حضور داشت، آقاي حيدرالعبادي نخست وزير عراق با اظهار خرسندي از اينکه بعد از تشکيل دولت عراق، اولين سفر رسمي وي به خارج، به ايران انجام شده است، گفت: ما از مواضع بسيار خوب جنابعالي و همچنين کمک هاي جمهوري اسلامي ايران در موضوع داعش و مقابله با تروريست ها، بسيار سپاسگزاريم.

وي داعش و تروريسم را خطري براي همه منطقه دانست و افزود: متأسفانه برخي کشورها متوجه حجم و ابعاد اين خطر نيستند و ما معتقديم که با بصيرت دو ملت ايران و عراق و حمايت علما و هدايت هاي جنابعالي، مي توانيم از اين مرحله عبور کنيم و تروريست ها را به عقب برانيم.

نخست وزير عراق با اشاره به برخي توطئه ها براي ايجاد اختلاف ميان شيعه و سني، دولت جديد عراق را دولت وحدت ملي خواند و در خصوص روابط ايران و عراق تأکيد کرد: ما در اين سفر مصمم به گسترش بيش از پيش روابط دو کشور در عرصه هاي مختلف هستيم.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html